A Mentor célja, hogy három, már jól működő, a maga szakterületén és piacán sikeres vállalkozás vezetőjét végigkísérjük a legfontosabb üzleti területeken, segítsünk nekik megújulni, újratervezni, és más szemüvegen keresztül is ránézni a jól megszokott vállalati működésükre. A hat fő témakör mindegyikéhez két komplex feladatot kell kidolgozniuk, azok megvitatásába, elemzésébe dr. Molnár Imre mellett más szakértők és tanácsadók is beszállnak.

Hogyan épül fel a Trend FM üzleti tréningje, amibe bárki belehallgathat?

A stratégiai tanácsadó a Monitor Délutánban elmondta: a folyamat a kreatív stratégiaalkotási szakasszal indul, amikor a versenyzők újra kitalálhatják magukat, és új kitörési lehetőségeket találhatnak vállalkozásuk számára.

A korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy az előző évadok versenyzőinek mindegyike – összesen 27-28 cég – határozott elképzeléssel indult, pontosan tudták, mit is akarnak. Azonban ez a szakasz nem egyszer rávilágított arra, hogy 10-20 év után végképp itt van az ideje a mentorok segítségével történő újraszinkronizálásnak. Ezután az üzleti stratégia szakasza következik, amely során közösen tisztázzák, mit is akar a vezető, mit kíván nyújtani az ügyfeleknek, mitől szerethető a cégük másokhoz képest.

Majd pénzügyi tanácsadók és bankárok mentorálásával kidolgozzák a pénzügyi stratégiát. A kockázatmenedzsment pedig az egyik legfontosabb állomás lehet az elmúlt évek és a jelenlegi helyzet kiszámíthatatlansága miatt. Itt alaposan elemzik azokat a kockázati tényezőket, amelyek veszélyt jelenthetnek a vállalkozásuk sikerességére nézve. Toplistás probléma például a későn fizető vagy egyáltalán nem fizető vevő, de a válságállóság, a digitalizáció is terítékre kerül, vagy éppen az is, hogy az üzleti szervezet mire is képes.

Végül a vezetőt magát is „megvizsgálják", hogyan és merre tud tovább fejlődni, miként növelheti hatékonyságát, és hogyan válhat szerethetőbb, követhetőbb, hitelesebb döntéshozóvá. Ez a karakter ma sokszor hiányzik a vezetői gárdából – összegezte a szakember.

Családi vállalkozástól a kkv-k tetejéig

Az egyedülálló tréningprogram végére volt olyan cégvezér, aki teljesen újragondolta magát; valaki másképp látta társaságának a közeli stratégiai fókuszát, mint a reality elején, vagy elengedte a tevékenységei felét. De arra is akadt példa, amikor két üzlettárs a folyamat végén azt látta célszerűnek, ha kettéválnak az útjaik, és külön építik az üzleti sikereiket.

Várjuk a Mentor gazdasági reality-be a jelentkezőket! További információk: trendfm.hu/mentor!