„11 év alatt voltak cégek, amelyek átalakultak vagy csak nevet váltottak, voltak, akik bezártak, voltak, akik egész más irányt vettek, de főleg olyanok voltak, akik szárnyra kaptak, és talán ehhez nekünk is közünk volt. Hiszem, hogy jobb vállalkozások, tudatosabb és szerethetőbb vezetők képződtek, és talán általuk kissé jobb lett a világunk is" – fogalmazott a Mentor ötletgazdája, stratégiai tanácsadója.

Dr. Molnár Imre a Reggeli Monitorban is összegezte a jubileumi évadot: „nagyon szoros volt a verseny, és bár a győztes mivolta egy ilyen megmérettetésben fontos tényező, de nagyon remélem, hogy az út még fontosabb volt mindegyik cégvezető számára”.

Hozzátette: a 3 hónapos üzleti tréning elején tapasztalható megfelelési kényszert, hogy feladatról feladatra haladjanak a versenyzők, felváltotta egy átfogó kép, egyfajta helikopternézet vagy „big picture” szemlélet.

Mindhárom cégnél látható volt az elmúlt hónapokban, hogy a frissen megszerzett tudást azonnal megpróbálták termőre fordítani, és a hétköznapokban alkalmazni. Van, aki a kiválasztási folyamatát gondolta újra, van, aki a kommunikációját, van, aki a belső munkaszervezés, belső irányítás terén adaptálta a tanultakat. „Ez egy hosszú távú menet, és az egy-egy feladatból kivehető hozammal összevetve a teljes műsorfolyamból kivehető hozam, nagyságrendekkel nagyobb”.

A stratégiai tanácsadó arra is kitért, hogy a hazai kkv-k ma már sokkal rövidebb távon mernek tervezni, építkezni és kockázatot vállalni. Ez részben a covid-járványra, részben az inflációs és gazdasági hatásokra vezethetők vissza. Így a korábbi, klasszikusan 5-10 éves stratégiai tervezés drasztikusan lecsökkent 1-2-3 éves időszakokra.

A versenyzők által felvetett fő kockázati tényezőkről elmondta: „bár mindhárom kkv teljesen más iparágat képvisel, de mindegyikőjük a HR-jellegű kockázatokat emelte ki, a megfelelő minőségű munkaerő megtalálását és megtartását. Ezzel együtt az is kulcskérdés, hogy egy vállalkozás mennyire tud vonzó munkahelyként megjelenni a munkaerőpiacon, hogyan építi saját munkáltatói márkáját. Egy másik közös metszet a versenyzők között, a diverzifikációs tevékenységek beindítása: magyarul, ne csak egy beszállítótól, ne csak egy nagy ügyféltől vagy partnertől függjenek. Ha ezen a téren is diverzifikálnak, ami erőteljesen javaslok minden vállalkozásnak, akkor jelentősen csökkenhet a kulcsügyfél kiesése utáni kockázat”. Itt hallgathatja meg Imre Lőrinc interjúját!

Kedden 17:15-kor tehát jövünk a fináléval a 20 éves Trend FM-en! Addig és utána is érdemes belenézni a korábbi fordulókba a Trend FM Youtube-csatornáján!